More Feelings

Jag brukar normalt inte skriva mer än ett inlägg om dagen, men idag har jag visst lite att bli av med.
 
Känns som om jag glider ifrån alla jag inte vill glida ifrån. Och då menar jag verkligen A L L A ! Men när folk sviker mig gång på gång pallar jag tillslut inte lägga ner mer energi på det och så låtsas jag hellre att det inte är något fel. Att allt är som det ska vara. Konflikter har aldrig varit min grej. Jag vill hellre att folk ska tro att jag aldrig blir sur eller ledsen, för det känns så mycker enklare än att behöva förklara sakere. När jag då väl är ledsen eller sur så kan jag inte få fram nåt. Jo, genom att skriva.. Det är som om jag inte kan formelera orden så att det låter rätt när jag säger nåt. Men när man skriver kan man sudda ut det som man vet inte var det man riktigt mena. Det kan du inte när du pratar ansikte till ansikte. Och det är då det blir fel. Fel fel fel.. 
Aja. Nu får jag väl ta och rycka upp mig. Tydligen får man inte vara sur/arg/ledsen i dagens samhälle. Fast dock, den senaste tiden har jag inte varit sur eller arg. Ledsen, ja till dels. Men det kan inte hjälpas. Ibland är livet bara orättvisst. Och det ända jag kan göra är att gråta en skvätt över det och om folk tycker att det är löjligt så får dom tycka det. Just nu har jag en ledsen period. Och kommer ha det ett tag framöver kan jag väl tänka mig.
 
Peace!
 
//Cecilia M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback